Három kerékpáros útvonal épült ki az elmúlt egy évben Csömörön: tavasszal a Laky bekötőút mellett, télen a Major úti, M0-s felüljárón átmenő, tavaly ősszel pedig az alumíniumhídhoz vezető kerékpáros és gyalogos közlekedésre alkalmas út is elkészült.

 

Az önkormányzati önerős utak legjelentősebb beruházása a Major úti kerékpárút megépítése volt, mely az M0-s felüljárón vezet át, és csatlakozik a XVI. kerületi Timur úti kerékpárúthoz. Ez a legforgalmasabb bekötő útja a településnek a főváros felé. A kerékpárutat a közelmúltban Fábri István csömöri és Kovács Péter XVI. kerületi polgármester avatta fel, szimbolizálva a két önkormányzat együttműködését, ami az utolsó száz méter esetében kerületi költségvállalást is jelentett a közigazgatási határ átlépése miatt. Az M0-s felüljárón átvivő út nem csak a kerékpárosok, hanem a gyalogosok és a kerekesszékesek számára is biztonságossá teszi a közlekedést a főváros és a nagyközség, illetve Csömör belső részei és a Majorszegi településrész között. Az út a négy évvel ezelőtt átadott Major úti kerékpárúthoz csatlakozik, amelyen kiépült az addig teljesen hiányzó közvilágítás.

 

A második legnagyobb léptékű fejlesztés a néhány éve átadott Laky bekötőút mellett megépült aszfaltos gyalogos és kerékpáros útvonal, amelyen egészen a patakig közlekedhetünk biztonságosan, majd onnan a horgásztóig haladhatunk tovább. A több mint egy kilométeres út megépítésével a környék, különösen a Laky-hegy és Középhegy rekreációs, szabadidős lehetőségei is jelentősen javultak, ráadásul az útvonal illeszkedik a Csömöri Körtúra nyomvonalához.

 

Az újtelepi részen a gyalogosan és kerékpárral is sokak által használt M0-s alumíniumhíd mindkét oldalához tavaly ősz óta szilárd burkolat és közvilágítással ellátott út vezet. A XVI. kerületi önkormányzat is tervezi az út budapesti szakaszának kiépítését, és bár igen sokan járnak erre, a mindössze százötven méteres földútszakasz már nem nagyon zavarja az itt közlekedőket.

 

Ugyan a térségben Csömör építette meg a legtöbb kerékpáros útvonalat – melyek a főváros közelsége miatt a biztonságos gyalogos közlekedést is érdemben javították –, ráadásul teljesen saját, önkormányzati forrásból, a tervek között szerepel a negyedik, Szabadság úti, és az M0-s felüljárón egészen a Magtár utcáig kialakítandó kerékpárút is. Ez utóbbira a nyomvonal hosszúsága és magas költsége miatt pályázatot nyújtottak be. A XVI. kerület az útvonal Magtár úton való folytatását tervezi, vagyis a másik bekötő úton is hasonló együttműködés várható a két önkormányzat között, mint ami a Major út esetében már megvalósult.