Remek magyar eredményekkel ért véget a 40. Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny, ahol a csömöriek közül Lovassy Krisztián szakaszt nyert, Valter Attila dobogóra állhatott az összetettben. A legjobb csapat a lengyel CCC Development Team lett!

 

A négy kilométeres egyéni indítású időfutam pályáját a VIP-futam résztvevői avatták fel, nyeregbe szállt többek között a magyar rövidpályás gyorskorcsolyázó válogatott két új tagja, Krueger John-Henry és Krueger Cole, majd a Magyar Körverseny résztvevői előtt a kétszeres Giro d’Italia-győztes olasz Ivan Basso és olimpiai bajnok ökölvívónk, Kovács István tekerte le együtt a távot. Aztán megkezdődött a 2019-es Tour de Hongrie, a nagy múltú viadal negyvenedik kiírása. Ebben az évben 19 csapat vesz részt a versenyen, minden együttes hét kerékpárossal állhat rajthoz a kilencmillió forintos összdíjazású Magyar Körversenyen. A CCC Development Team már az elsők között elindította első számú versenyzőjét, a csömöri Valter Attilát, aki remek időt futott, az indulók felénél hét másodpercnyi hátránnyal a hetedik helyen állt a kétszeres lett országúti bajnok Krists Neilands (Israel Cycling Academy) mögött. Az első nap után a legjobb magyarnak járó fehér trikót a Csömörön nevelkedő Dina Márton nyerte el.

 

- Nem számítottam rá, hogy a legjobb magyarként zárom a prológot, fájt is egy kicsit a tekerés, de ez normális ilyenkor – értékelt Dina Márton az MTI kérdésére, majd rámutatott: tavaly is ő viselte a Tour de Hongrie első napjaiban a legjobb magyart illető fehér trikót, ám ahogy akkor, úgy most sem ez a végső célja. – A legfontosabb, hogy jó eredményt érjen el a csapat. Ami pedig engem illet, ha nyerni akarok, a fehér trikót is el kell vinnem.

 

A siófoki prológ után a Velence-Esztergom szakasszal folytatódott a 40. Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny, az 1. szakasz a csapata által remekül támogatott címvédő Manuel Belletti sikerével zárult, a születésnapos Valter Attila sprinthajrában a 6. helyet szerezte meg az esztergomi Bazilika előtti befutó során. A fehér trikót viselő Dina Márton a győztessel azonos idővel zárt, így megvédte a mezét.

 

Valter Attila – aki egy tortát vett át a rendezőktől a szurkolók vastapsa közepette – az MTI-nek úgy értékelt: percről percre egyre elégedettebb, pláne annak fényében, hogy az első háromban végzett versenyzők mindegyike kiváló sprinter, akik komoly nemzetközi versenyeken érnek el jó eredményeket.

 

- Kicsit hátulról kezdtem meg a hajrát, onnan sikerült előre kúszni. Tudtam, hogy ma erős lehetek, da ha előbbről vágok neki, nyerni akkor sem tudtam volna, Belletti túl gyors volt a végén – fogalmazott a csömöri bringás. Előre tekintve elmondta, jó előjel, hogy a sprintes szakaszon így tudott teljesíteni, hiszen az emelkedőkön remekül érezte magát. Kitért rá, nem pánikolt a mezőny, amikor a szökevények előnye kilenc perc fölé nőtt, hisz hosszú volt a szakasz, nagy a hőség, és két emelkedő is hátra volt. Amint mondta, a mezőnyben volt nagyjából húsz olyan versenyző, akik ha összeállnak, síkon 65 kilométer/órás átlagsebességet is tudnak hozni akár egy órán át is.

 

 

A 2. szakasz során várt a leghosszabb etap a mezőnyre, a Balassagyarmat és Miskolc közötti 201 kilométer során a Bükk csodálatos emelkedőit kellett legyőzniük a srácoknak. A lett Krists Neilands komoly előnnyel nyerte a napot és átvette a sárga trikót. Ismét kitettek magukért a magyarok, ezúttal Dina Márton lett a hatodik, megőrizve ezzel a legjobb magyarnak járó fehér trikót, Valter Attila pedig tizedikként ért célba.

 

A londoni olimpikon, a szintén csömöri, ezúttal magyar válogatott mezben induló Lovassy Krisztián győzelmét hozta a Tour de Hongrie pénteki első félszakasza, a Kazincbarcika és Tiszafüred közötti 115 kilométeres etap. A sárga trikós Krists Neilands (lett, Israel Cycling Academy), Valter Attila (CCC Development Team) és Dina Márton (Kometa Cycling Team) is a mezőnyben ért célba, az összetettben Neilands első helye nem forgott veszélyben.

 

- Így ma nem is volt betervezve a szökésem, a végső sprintben akartam ott lenni, esetleg Karl Ádámot segíteni előre jönni - fogalmazott az MTI-nek Lovassy. - Ezúttal segített, hogy nem hárman voltunk, mint szerdán, hanem öten. Majd sajnos Balázs leszakadt, de akkor is még négyen maradtunk. Remekül dolgoztunk össze és jó tempót mentünk, ám a mezőny nem engedett messzire minket, nem is fűztem sok reményt arra, hogy sikeresen hazaérünk. Mindenki keményen dolgozott, senki sem taktikázott a célig, ezért volt sikeres a szökés.

 

 

A délutáni rövidebb szakaszon, a Tiszafüred és Hajdúszoboszló közötti 69 kilométeres száguldás végén a cseh Elkov-Author sprintere, Alois Kankovsky szerezte meg az első helyet. A magyarok közül a válogatott Karl Ádám és a CCC Development Team csömöri menője, Valter Attila a sprint előtti helyezkedés során több társával együtt bukott (előbbi valóban elesett, utóbbi nem tudott a bukás miatt azonnal továbbmenni, az eset az utolsó három kilométeren belül történt, így az időeredményüket nem befolyásolja). Ünnepelhetett Fetter Erik, aki a szakasz közben kijelölt gyorsasági részhajrán megszerzett időjóváírással átvette a legjobb magyarnak járó fehér trikót Dina Mártontól.

 

Fantasztikus teljesítménnyel rukkoltak elő a mieink a 138 kilométeres királyetapon, amely végén a Kékestetőn rendezték meg a befutót. Az utolsó másfél kilométerre a két csömöri maradt a sárga trikós Neilandsszal: Valter Attila és Dina Márton is próbált támadásokat indítani, de az idei Giro d’Italiát is végigtekerő lett nagyon jól tartotta magát, s végül ő indította a döntő támadást. Előbb úgy látszott, hogy a két magyar teljesen leszakad, de az utolsó métereken mindketten nagyon megközelítették a lett sportolót, s végül Dina Márton a második, Valter Attila pedig a harmadik helyet szerezte meg!

 

 

- A srácok leforogták az egész napot a CCC-vel, Lopeznek és nekem csak annyi volt a dolgunk, hogy gyorsan jöjjünk fel a Kékesre - értékelt az MTI-nek Dina. - Ő három kilométernél indított, én csak a támadásokra tettem a kereket, ezzel rengeteg energiát tudtam spórolni. Tökéletes volt ez a nap, bár még áll előttünk egy hosszú szakasz, arra kell koncentrálni. Valter Attila a barátom, egyszer ő nyer, egyszer én. Bár többnyire ő, de most adott egy esélyt.

 

- Marci és Neilands is rendkívül erős volt, nekem kicsit többet kellett dolgoznom, mert Neilandsnak előnye volt, Marcinak meg csapattársa elöl - foglalta össze a szakaszt Valter. - De nem bántam, így is kell tudni versenyezni. Még néhány méter és ezzel a sebességgel utolértem volna őket, de így is jó. Nagyon örülök, hogy Marcival egy ilyen erős mezőnyben ennyire elöl tudtunk lenni, ez egyértelműen azt mutatja, milyen erős a sportágunk!

 

A Kecskemét és Székesfehérvár közötti 168 kilométeres etappal ért véget az idei Tour de Hongrie. Az utolsó szakasz nem tartogatott különösebb izgalmakat, ahogyan az várható volt a sárga trikót megőrizte Krists Neilands, s az idei Tour de Hongrie óriási szenzációja, hogy Dina Márton és Valter Attila révén két magyar versenyző is dobogóra állhatott az összetett versenyben, a Tour de Hongrie történetének eddigi legerősebb mezőnyében! A hat napos, 890 kilométeres verseny 129 indulója közül végül 106 kerékpáros ért be a székesfehérvári célba. A fehér trikóért kiírt legjobb magyarok versenyét Dina Márton nyerte, Valter Attila a második helyen végzett, csapata a lengyel CCC Development Team azonban elnyerte a legjobb csapatnak járó trófeát.

 

 

40. Tour de Hongrie 2.1 2019, országúti kerékpárverseny
csömöri eredmények
június 11. (kedd): prológ, egyéni időfutam, Siófok (4 km)
21. Valter Attila (CCC Development Team) 4:25 mp +8 mp hátrány
27. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 4:26 mp +9 mp h.
92. Szatmáry András (Pannon Cycling Team) 4:38 mp +21 mp h.
június 12. (szerda): 1. szakasz, Velence–Esztergom (194 km)
6. Valter Attila (CCC Development Team) 4:38:55 mp - a győztessel azonos idővel
55. Szatmáry András (Pannon Cycling Team) 4:41:33 mp +2:38 mp h.
91. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 4:54:20 mp +15:25 mp h.
június 13. (csütörtök): 2. szakasz, Balassagyarmat–Miskolc (201 km)
10. Valter Attila (CCC Development Team) 6:10:14 mp +1p
40. Szatmáry András (Pannon Cycling Team) 6:15:57 mp +5:43 mp h.
110. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 6:28:28 mp +19:14 mp h.
június 14. (péntek): 3a. szakasz, Kazincbarcika–Tiszafüred (115 km)
1. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 2:33:21 mp
44. Szatmáry András (Pannon Cycling Team) 2:37:25 mp +4:04 mp h.
93. Valter Attila (CCC Development Team) 2:37:25 mp +4:04 mp h.
június 14. (péntek): 3b. szakasz, Tiszafüred–Hajdúszoboszló (69 km)
52. Szatmáry András (Pannon Cycling Team) 1:28.12 mp +8 mp h.
95. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 1:29.10 +1:06 mp h.
98. Valter Attila (CCC Development Team) 1:29.16 +1:12 mp h.
június 15. (szombat): 4. szakasz, Karcag–Gyöngyös-Kékestető (138 km)
3. Valter Attila (CCC Development Team) 3:20.40 mp - a. i.
35. Szatmáry András (Pannon Cycling Team) 3:24:41 mp +4:01 mp h.
64. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 3:32.15 +11:35 mp h.
június 16. (vasárnap): 5. szakasz, Kecskemét–Székesfehérvár (169 km)
35. Valter Attila (CCC Development Team) 3:53.47 mp - a. i.
63. Szatmáry András (Pannon Cycling Team) 3:53:58 mp +11 mp h.
71. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 3:53:58 mp +11 mp h.
az összetettben:
1. Krists Neilands (lett, Izrael Cycling Academy) 21:12:00 mp
2. Dina Márton (magyar, Kometa Cycling Team) 21:13:22 mp +1:22 perc hátrány
3. Valter Attila (magyar, CCC Development Team) 21:13:26 mp +1:26 p h.
38. Szatmáry András (Pannon Cycling Team) 21:25:24 mp +13:24 mp h.
87. Lovassy Krisztián (magyar válogatott) 21:55:44 mp +43:44 mp h.

 

Gratulálunk!